Pàgines

dimarts, 23 d’agost del 2011

L'ARBRE DELS PROBLEMES

M'agradaria compartir una faula que em va arribar ahir i he trobat molt maca :

L'ARBRE DELS PROBLEMES

Això era un fuster que tenia contractat per ajudar-me a arreglar una vella granja de fusta , i amb això que acabà el primer dia de dura feina . Durant aquell dia , se li havia espatllat la talladora elèctrica i li va fer perdre una hora de feina i després el seu camionet no arrancava i jo el vaig haver d' acompanyar . Tot eren problemes per a ell.

Mentre el duia a casa no digué ni una paraula , pensant en tots els problemes que tenia i els maldecaps que portava a dins . Quan ja havíem arribat i es dirigia cap a casa seva , s'aturà davant d' un arbre i va tocar amb les mans les puntes de les branques . I seguí cap a casa seva amb una cara totalment transformada , un gran somriure i uns ulls brillants d'alegria . No semblava el mateix.

L'endemà li vaig demanar què feia  amb aquell arbre que li havia canviat la cara . I em va contestar que era el seu arbre del problemes , que abans d'entrar a casa hi penjava els problemes i els maldecaps i els recollia al matí abans de marxar cap a la feina . Ho va justificar diguent-me que els altres no eren culpables dels seus problemes i els seus maldecaps i per no fer-ho pagar als altres , els penjava a l' arbre. I el més divertit fou que digué que després  d'estar amb els seus sense problemes , els matins, quan els recollia , li semblava que hi havia menys dels que havia penjat el dia abans.



Què us ha semblat ?  Jo he decidit que , el dia 1 de setembre ,  em miraré bé els arbres del pati de l'escola i triaré el meu arbre dels problemes . Hi deixaré cada dia els meus maldecaps quan arribi a les nou i les recolliré a les 5. Els nostres alumnes s'ho mereixen !! 
Tot i que , quan arribi a casa , hauré de triar un d' aquells arbres escanyolits que tinc a la vorera del davant i deixar-ho tot : els problemes propis i els de la feina . . . La meva família també s'ho mereix !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada