diumenge, 29 d’abril de 2012

RECULL DE CONTES PER TREBALLAR EL DOL

Avui, voldria compartir amb tots vosaltres un enllaç que trobo que ens pot ser molt útil a tots plegats.Es tracta d'un recull de contes per treballar el dol amb els  nostres nens i nenes ( ja sé que és un tema que dóna una mica de mal rotllo, però crec que és prou important per dedicar-li  una entrada, oi?)
Bé, al llarg dels cursos, sempre ens anem trobant amb alumnes que pateixen pèrdues i penso que és molt important disposar de recursos diversos. Però de tota manera, com ens expliquen  a l'enllaç: " no cal que hi hagi una "mort" concreta per parlar-ne . Si algú s'hi veu en cor pot provar d'explicar algun dels contes que proposarem, perquè els infants es vagin familiaritzant de forma natural i sense pors amb aquesta realitat humana".
Ja veureu que l'enllaç està molt bé, hi ha molts contes i , a més a més, classificats per tipus de pèrdua. Aquí us  el deixo, ja em direu què us ha semblat.




divendres, 27 d’abril de 2012

UN PREMI MOLT ORIGINAL

Avui m'he trobat amb un regalet súper original de cinc amics blocaires molt especials per a mi: Miren de La clase de Miren , Joel d' Educació i les Tic, Magda de Els petits infants , Eugènia de Mira què fem ara!  i Fany d'Un raconet d'idees. Moltes gràcies,trempats, per haver pensat en el meu humil bloc.

Bé, doncs aquí podeu veure el premi:



I ara, les condicions :

1)Dir qui te l'envia: ja està fet.

2)Dir una frase que et defineixi ( difícil, oi? ). A veure, potser la que més m'escau seria: " Si això ho farem un un moment, no ens portarà gaire feina, ja ho veureu. ." (Frase típica meva que acostumo a dir a les meves companyes, tot i que la majoria de vegades. . .  m'equivoco! Sempre em pot l'entusiasme, què hi farem!)


Bé, doncs, passo aquest premi tan xulo a :

-Magda d' Els Petits Infants.
-Lluna  d'Un polsim de sal.
-Eugènia de Mira què fem ara!
-Àngels de Fulls de colors.
-Fany d'Un raconet d'idees.
-Vanesa d' El bagul de les lletres.
-Carmen d' Aula de Infantil.
-Quadrats rodons.
-Meritxell de La maleta del precinema infantil.
-Nerea de Muntanyes de sorra fina.


( Ja sé que em repeteixo força , però he fet la llista al migdia, abans de veure que tanta gent ja l'havia rebut...)

Ostres! Ara acabo de veure que també me l'envia la Laura de Ses meves feinetes. Moltíssimes gràcies, maca.
Quina emoció! Em fa molt feliç que tants companys als que segueixo i que fan una feina tan fantàstica hagin pensat en mi.

GRÀCIES A TOTS/ES!


dimecres, 25 d’abril de 2012

DRACS DE TOTES MENES

Avui us penjo una foto de l'exposició "Dragons" que han muntat els mestres d'Arts and Crafts de la meva escola per ambientar l'entrada per la diada de Sant Jordi. N'hi ha un per alumne : els més grans ho han fet amb volum ( fent servir, sobretot, material reciclat) i els més petits de Primària sobre paper. N'hi molts i cadascun únic i especial, és fantàstic quan els nenes i nenes deixen volar la imaginació!


dimarts, 24 d’abril de 2012

ROSES DE SANT JORDI

Ja sé que Sant Jordi va ser ahir, però m'agradaria ensenyar-vos les dues roses que em van arribar ahir a casa, oi que són una monada?

Aquesta me la va portar la meva filla petita, i està feta amb un pot d'actimel i plàstic vermell .


I aquesta és la del nen ( la vermella , je, je!) i està feta amb un pal de pinxito, dues fulles de cartolina verda i tres cors de cartolina vermella. A més, la flor va plena de purpurina tot i que no s'aprecia a la foto.



Ah ! Per cert, no us ensenyo la meva perquè és la mateixa que la del meu fill que fa primer amb la meva companya.
Bé, espero que us agradin i us puguin donar alguna idea pel proper Sant Jordi.

dilluns, 23 d’abril de 2012

BONA DIADA DE SANT JORDI !



La diada de Sant Jordi
és diada assenyalada
per les flors que hi ha al mercat
i l'olor que en fan els aires. . . 

Bon Sant Jordi a tothom!

dijous, 19 d’abril de 2012

NATU.CAT: UN ESPAI PLE DE RECURSOS

Avui, m'agradaria presentar-vos un espai on hi trobareu ple de recursos TAC per treballar el medi ( natural) al llarg de tota la Primària . Hi trobareu  caceres del tresor, JClics, mini Unitats, webquests . . . Els recursos recollits estan dividits per cicles i també per blocs de continguts ( L'entorn, Éssers vius, Persones i salut, Matèria i energia i Tecnologia i societat). Crec que és un espai prou interessant, ja em direu que us sembla.


diumenge, 15 d’abril de 2012

PRACTIQUEM LES TAULES AMB UN "COMECOCOS"

Sabeu que és un comecocos? És aquell joc que es fa plegant paper... aquell on es fiquen els dits, es diu un número i s'aixeca una solapa .. . No sé si m'explico gaire bé, us poso una imatge:


Bé, doncs l'altre dia, pensant idees més amenes per repassar les taules de multiplicar amb els de 2n, vam pensar que fer servir aquest joc tan senzill seria una manera prou divertida de fer-ho i un recurs més per anar variant .Els alumnes  es preguntarien les taules per parelles, seria un joc ( que sempre passa millor) i, a més, es faria tot un treball de plegat de paper, que sempre va bé.
Com es juga? Després de construir el comecocos, posem a cada solapa les operacions de la taula que volem repassar  i el seu resultat a sota ( 8 en total) i ja ho tenim preparat per jugar. Un nen fa anar el comecocos i l'altre va triant i contestant les diferents multiplicacions.La partida s'acaba quan tots dos han contestat totes vuit operacions correctament. Si ho volem complicar, també podem fer que en compte de dir un número per començar a obrir i tancar el comecocos, diguin  també una multiplicació.
Ai! No sé si m'he explicat prou bé ( estic una mica espessa avui).

Per cert, per qui ho vulgui provar i no tingui clar com fer un comecocos, us deixo un enllaç amb un vídeo pas a pas:

dijous, 12 d’abril de 2012

NYAM NYAM, EL MENJALLUNES.

Avui m'agradaria compartir amb vosaltres una petita troballa que he fet a la biblioteca de l'escola.
Veureu, la meva escola està en obres . Ens la estan ampliant ja que , en poc temps, hem passat d' una línia a dues  i estem més de mitja escola en barracons i ... bé, anem per allò que us volia explicar... Com que estem d'aquesta manera, la biblioteca de l'escola està mig inutilitzada i , de tant en quan, pujo llibres a la classe per què els puguem mirar, llegir, explicar... i bé, avui, entre tots els que he pujat, hi havia Nyam,nyam, el Menjallunes  escrit per MacSolís i publicat per l'editorial Joventut.
Per casualitat, com aquell qui no vol la cosa, els alumnes han volgut que expliqués aquest conte i ... els hi ha encantat!
Tracta sobre un monstre que viatja per l'espai i es va menjant totes les llunes que troba  fins que ...
Bé no us explico res més, us deixo un enllaç on el podreu veure i dir el què en penseu:


Què us ha semblat? A part de ser un conte prou divertit, pot servir per parlar sobre les fases de la lluna, no?



dilluns, 9 d’abril de 2012

EL CALENDARI DE PROBLEMES D'EL QUINZET

Es tracta d'un calendari molt especial en el que cada dia apareix un problema nou ( només els dies feiners , el cap de setmana ens deixen descansar una mica les neurones). Es tracten d'enigmes molt divertits i d'aquells que fan rumiar una bona estona i , si no ho tenim gaire clar, sempre tenim el botó de la solució a l'abast. Proveu , proveu , a veure que us sembla.
Aquí teniu l'enllaç:

http://web.me.com/quinzet/www.elquinzet.es/CalendariProblemes.html



MÉS RECURSOS PER SANT JORDI

Us deixo un enllaç on podreu trobar una pila de cançons per treballar Sant Jordi i la primavera. També hi trobareu la llegenda explicada en diferents formats. Ja veureu que n'hi ha ha molts i molts, segur que trobareu alguna coseta que us faci servei.

https://sites.google.com/site/wikimusiquem/recursos-tic/festes-i-diades/sant-jordi



diumenge, 8 d’abril de 2012

RECURSOS PER SANT JORDI

Alguns recursos per Sant Jordi que he anat trobant per la xarxa:

-TITELLES: Un retallable creat per la dissenyadora Carolina González 

Les titelles de Sant Jordi



-La LLEGENDA per imprimir, llegir i pintar:


http://www.petitaxarxa.cat/santjordi/pdf/pinta_llegenda.pdf

-Recull de POEMES:

dissabte, 7 d’abril de 2012

NO SIGUIS POCA-SOLTA!

Vull fer servir aquesta entrada per recomanar-vos el conte " No siguis poca-solta!" , d' en Ben Redlich , editat per l'editorial Joventut  És un dels llibres preferits dels meus fills  i sempre que l'he explicat a l'escola ha triomfat. 
La història tracta d'un mico , en Charlie, que s'avorreix i  va passejant per la sabana burlant-se de tothom que troba fins que es mira el seu propi cul.
A més de ser una història molt divertida, ens pots servir per treballar aspectes tan importants com la diversitat, el respecte i l'acceptació de l'altre, el com ens sentim quan algú es burla de nosaltres... Si trobeu algun exemplar, feu-hi un cop d'ull i ja em direu què us ha semblat.






divendres, 6 d’abril de 2012

APRENDRE TEXTOS

Avui m 'agradaria presentar-vos la web Aprendre textos, desenvolupada per l'Ana Teberosky i el seu equip.
Com s'indica  a la pròpia pàgina, es tracta d' un espai "al servei de la formació i actualització dels mestres de l'Educació Infantil i Primària envers l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge oral i escrit".
La veritat és que està molt bé, hi trobareu fonaments teòrics, experiències a l'aula, publicacions... Totalment recomanable! Us deixo l'enllaç:





dijous, 5 d’abril de 2012

RECEPTES CREATIVES

La cooperativa Abacus ens ofereix una sèrie de vídeos que ens ensenyen diferents manualitats relacionades amb diferents époques de l'any i festivitats. Ja veureu que estan molt bé: hi ha per Sant Jordi, Nadal, Carnaval... Us deixo l'enllaç :






dimecres, 4 d’abril de 2012

SEGUIM AMB EL TREBALL DEL NOM A 1r

Tot i que sembla que el treball del nom pertany a l'etapa d'Infantil, crec que durant el CI també té la seva importància .A més, penso que és vital no trencar la metodologia que es fa servir en l'etapa anterior i és que sembla , de vegades, que la Primària ha de ser un altre món i, la veritat, no té perquè... Bé, nosaltres treballem a partir del  nom i els dos cognoms  amb activitats i continguts diversos:

-Hi ha un encarregat de passar llista cada dia i seguim fent servir els panells de casa i escola tal com fan les nostre companyes d'Infantil , però fent servir noms i dos cognoms.
-Amb cartronets, aparellar noms i cognoms.
-Fem activitats diverses on ens cal fer servir les nostres dades personals: omplir els carnets de la biblioteca, de racons...
-Lletregem  noms i cognoms.
-Dictat del noms i cognoms dels nostres companys  ( tenim un racó amb les fotos i han d'escriure correctament el nom i cognoms dels seus companys).
-Rodolins fent servir els noms i cognoms dels companys.
- Utilitzem els noms de la classe per treballar l'ús de l'article ( el, la, l') i l'ús de les majúscules en els noms propis.
- Lletres perdudes: tenim uns cartronets amb els noms i cognoms dels nens i nenes però ens hem deixat lletres, els alumnes han d'omplir els buits.
-A partir de descripcions fetes pels mateixos alumnes, llegir i escriure de qui es tracta ( nom i cognoms).
-Els utilitzem per introduir diferents tipologies de lletres ( lletra d'impremta).

Bé, crec que no me'n deixo cap.A nosaltres, ens funcionen molt bé. Espero que algú li siguin d'utilitat.